Alla inlägg under februari 2013

Av Jasmine Thorildsson - 27 februari 2013 20:32

Idag har jag hunnit med mkt, Åkte in till Mora vid halv 12 tiden, Mötte Madga vid sjukhuset, fick fina kläder av henne :D fiiis <3  va så kul att träffa henne, måste absolut ses snart igen ;)

Sen träffa jag Henke och hans mamma en snabbis, mys,

efter de så for jag, kenneth och barro vidare till biltema, sen vidare till Willys handla inför fredagen,

ska ut och åka skoter med massa bra folk och sova i militär tält en natt,

Sen for vi på ÖoB, efter de blev de systemet sen hem igen,

kom hem efter 3 tiden någon gång,

laga Tacos med mamma sen fick ja matkoma och slappa i sängen, pappa ringde dock och jag fick åka upp på affären och handla åt honom,

just nu ligger jag i sängen och läser boken jag fick av min psykolog om Social fobi

imorn blir de eventuellt in i Mora och möta Lisa en sväng,

sen har jag inte så mkt mer planerat,

bloggar nog mer efter helgen så ni får veta va de vart för äventyr ;)






Det är inte kul att må såhär varje dag,

Det är inte kul att vara tvungen att ta med någon/prata i telefon så fort man ska gå på stan/affären

Det är inte kul att ha så mkt ångest att man ofta inte ens vill gå ur sängen,

Det är inte kul att bli kallad lat/slö för att man inte har orken till att göra nånting pga ångesten,

om ni bara kan tänka er in i min sitaution för bara någon sekund, och känna hur jag mår, så kanske ni skulle förstå hur fruktansvärt jobbigt allt är!

jag vill ha tillbaka min kropp....

   

Av Jasmine Thorildsson - 21 februari 2013 23:32

Jaa då ligger man här igen, ännu en kväll/ natt med ångest,

Rambo ligger så sött bredvid mig och gosar och sover, Tänk att inte ha några bekymmer alls,

bara när matskålen är tom,

att kunna somna direkt man är trött, leka hela dagen

man skulle vart katt!

Iaf så igår kväll såg jag en film med Tuffs och Lucas, sen sov jag på klockarhagen,

idag gick jag upp vid 10, åkte till banken sen handla lite på Ica, sen hem och ta en promenad med vovvarna,

vid halv 4 tiden åkte jag in till Mora igen , Skulle på KBT möte kl 4, tur jag har min Tuffs som följde med annars hade jag aldrig klarat de, va en riktigt dålig dag,

sen for jag väl hem och laga mat åt mina utsvulltna vargar, blev tacopaj :) och dom verka ju nöjda iaf ;D

har inte gjort så mkt mer idag, skulle ha bakat bullar men blir så fruktansvärt trött varje gång efter mötena så har bara legat i sängen och myst med Rambo, Va påväg att somna vid 7 tiden men tog en dusch och tänkte lägga mig efter de men nej,, då ska alla tankar komma och ångesten ska slå till som värst, love my life! eller?


Äsch ska läsa lite i boken jag fick idag på mötet, sen ska jag försöka sova,

upp tidigt imorn och åka till Mora till bästa Tuffs <3



lite gamla bilder från 2011 :)


 


   

                   

Av Jasmine Thorildsson - 18 februari 2013 13:09

Min helg har varit riktigt bra faktiskt,

Fredag va jag med Kenneth på dagen och på kvällen va jag med Tess och lucas,

Träffa Henke en sväng också,

Lördag va jag och Kenneth och kolla på lägenhet på tomtebo, hoppas på de bästa nu!

efter de åkte jag till Tess och Lucas åh laga tacos och börja dricka :)

Kelly kom också dit senare, Riktigt kul kväll förutom att jag vart så jävla trött, Så Kelly och Tess fortsatte och jag gick åh la mig haha,

SÖndagen gick jag upp vid 11 och promenera bort till Mamma och Jimmy på klockarhagen, för kl 12 så skulle vi åka till Älvdalen hela familjen och gratta mormor som fyllde 70, :) riktigt mysigt att träffa mormor och morfar igen :)

hände inte så mkt mer den dagen, hem och laga mat sen slöa i sängen haha,

Och idag är ingen bra dag, tänker allt för mkt och ångesten kommer krypandes.

Fan kan jag inte glömma all skit, när är det min tur att få va riktigt lycklig och glad?

skit liv.



 

Av Jasmine Thorildsson - 15 februari 2013 10:20

äntligen fredag,

händer för skoj ikväll då?

har faktiskt inge planerat, blir nog en nykter helg för mig :) skönt de också ibland 

Se om kanske Tess och Lucas vill ses en sväng ikväll, hade varit mysigt! :)

sitter i Mora just nu och är cp trött, funderar på att gå och sova en stund, hade varit rätt skönt faktiskt,

Igår så sydde jag i clips i mitt gamla blonda löshår, så ska väl använda det tills jag har råd att köpa nytt ;) så får lite svarta slingor också som jag hade sist när jag va blond :)


Måste smsa min psykolog också och beställa ny tid, juste jag kan smsa ;) 

måste bli bättre på att komma iväg på mina möten, synd bara att den där jävla väggen måste komma upp när man ska dit,



 

Av Jasmine Thorildsson - 13 februari 2013 16:46

Har inte gjort så mkt idag, vakna vid 9 tiden åh gick upp vid 10, tog en kopp kaffe och satt mig och kika på tv,  Har varit åh bytt bil med pappa, och nu nyss har jag och Kenneth ätit älgbiff och pommes, så sjukt gott ju!

 Nu sitter vi och spelar Super mario med Jimmy :) länge sen man spela de spelet, rätt kul fast jag bara dör haha -.-

ikväll kanske jag ska träffa Tuffs en vända :) får väl se :)


     


 

Av Jasmine Thorildsson - 12 februari 2013 22:18

Här kommer inlägget från min andra blogg, 
 
 
 
 
Tänkte ta och förklara för alla er läsare och vänner? hur jag funkar egentilgen pga min sjukdom,
Jag har ju varit sjukskriven sen november, alltså snart ett år,
MEN, jag har levt med det här sen jag gick på solleröskola, alltså 5-6an
det jag har är Social fobi,
"Social fobi karaktäriseras av att känna obehag eller rädsla i eller inför sociala situationer. Social fobi finns i två olika former, generell social fobi och specifik social fobi. I den generella typen upplever individen ångest i närvaro av andra människor, i den specifika typen uppkommer ångestreaktionerna vid vissa situationer, till exempel då personen ska hålla ett föredrag.Diagnosen kategoriseras som ett ångestsyndromEn person med social fobi försöker ofta undvika sociala situationer på alla möjliga vis. Man ska inte förväxla social fobi med vanlig blyghet; social fobi är ett verkligt handikapp som förhindrar den drabbade att leva ett normalt liv."
 
och enligt läkarna och mig själv så är jag båda dom är typerna,
och ja vissa tror att jag bara är blyg och löjlig när jag t.ex inte vågar gå in i en affär själv och handla, kanske hur lätt som helst för er men för mig så innebär de att jag får yrsel svettningar och kan svimma av!
Jag kommer ihåg när jag hade praktik i mora på en blomsteraffär,
då fick jag precis som jag skrev nyss och de sluta med att jag svimma, Pang rätt ner i stengolvet,
och när jag vakna igen så höll jag på att skämmas ihjäl så jag höll på att svimma igen, Men en av personalen tog mig in till ett rum som jag fick sitta själv i tills min bror kom och hämta mig,
och de här är också en stor del till att jag hoppa av gymnasiet,
och varför jag skolka så mkt som jag gjorde i högstadiet/gymnasiet
 
"Det kan vara mycket besvärligt att ha ett fungerade liv när man har social fobi; vardagliga saker som att jobba, gå i skolan, åka buss och handla är ofta väldigt jobbiga. Situationer där uppmärksamheten riktas mot personen kan vara speciellt jobbiga, som till exempel att redovisa eller hålla tal inför en grupp människor. Därför börjar dessa personer ofta att isolera sig mer och mer. Detta skapar en ond cirkel då den sociala fobin ofta blir värre och värre på grund av att de inte träffar några människor och rädslan för sociala situationer växer."
 

och det är inte allt, har även diagnosen ångest/depression
och för att kunna "fixa" min social fobi så måste jag få bort min ångest först,
MEN jag har bland annat ångest för att jag har social fobi, Så de är jävligt krångligt och jävligt jobbigt att leva med de som jag har! och jusst nu går jag hos läkare men de enda dom gör är att skriva ut mediciner och hoppas på de bästa typ.
och jag vill ha ett jobb de vill jag, jag hatar att bara sitta hemma hela dagarna,
och jag vill träna, MEN jag har inte orken till de, pga allt de här, Och jag hatar när folk säger att jag är lat, För jag är inte lat! någon med ångest har jävligt svårt att ta tag i saker!
så döm mig inte innan ni vet hela sanningen!
 
är bara en liten del av allt men just nu så orkar jag inte skriva nå mer...
 
 
 
 

Av Jasmine Thorildsson - 12 februari 2013 20:22

Har haft en toppen dag med Tess idag! :D följde med Kenneth in till Mora idag när han börja jobba vid 9,

sen vid halv 4 så gick jag och mötte Tess på tomtebo sen gick vi vidare till Noret

tog fan en timme att gå men skönt va de att få ta en rejäl promenad ! :)

vid 6 tiden tog vi BUSSEN?! ner till klockarhagen igen, inte åkt buss på flera år så va lite läskigt, skönt att de inte va så mkt folk på bussen :)


tänkte kopiera ett inlägg från min andra blogg om min sjukdom så mina nya läsare kan förstå lite hur jag har det och så, gör de antigen senare ikväll eller imorn :) 


Bästa vän <3



   

HAHA true!


 


Till alla er som snackar skit och inte ens vet hälften av vad som hänt! :)


Av Jasmine Thorildsson - 11 februari 2013 14:08

Ska komma igång med mitt bloggande här igen, bytte ju till blogg.se förut men har hänt så mkt skit i mitt liv så byter tillbaka till den här igen, som dom flesta idioterna inte vet om :)


Iaf så har jag haft en riktigt kung helg!

torsdag så åkte jag till tuffsan på kvällen åh gick en promenad åh sen kika vi på fråga olle åh bara hade mys ! 

Fredag så kom tuffsan åh lucas och hämta mig på kvällen, Blev att dricka grogg och träffa trevliga människor på klockarhagen :)

Lördag så va de bara åh åka hem åh byta kläder åh tagga om för Eva Eastwood och John lindberg trio på bowlingen!! :)

Stackars Lucas voltade med bilen åh kunde inte följa :/ stackars pappa puff ! Men nu mår han väl bra, värre med bilen :/

Iaf så for väl jag , tuffs, nea, hampus och Klara till Rättvik och dansa röven av oss hela kvällen! fick träffa många gamla vänner som man inte sett på evigheter, så fruktansvärt kul och skönt att komma ifrån Mora en kväll! :)

   

Presentation


21 årig tjej från Sollerön, Mora
skriver om min sjukdom och min vardag!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards